Booster Academy and Mediaschool create the Business School, 100% online, to train the salespeople of tomorrow. Opening in October 2021 of the first “Commerce” promotion & Business Development” in 12 months with a rhythm of four days in the company and one day remotely.
Among the 10 most searched profiles in recent years, even more so in the current context of crisis, salespeople benefit from an undeniable dynamic on the employment front : 46% of companies say they are constantly looking for salespeople, the commercial function is seen as ” rare pearls “. Experienced profiles ” tear away “, to the point that almost one in two offers (44,4% on average) does not find a buyer (source RegionsJob). When we talk about the difficulties that companies currently encounter in recruiting salespeople, we first think of the imbalance between the offer of positions and the number of candidates. But the ” shortage ” observed by recruiters is also linked to a basic factor, independent of the strict law of the market: the evolution of the sales profession. What makes finding a salesperson so difficult today?, in many cases, it’s not the scarcity of candidates, but rather the inadequacy of their profile with the expectations of the company and the reality on the ground. Booster la reprise en France et permettre une croissance rapide en formant sur ce segment où il existe une vraie pénurie de talents commerciaux modernes, compétiteurs et en ligne avec les évolutions technologiques et générationnelles, partout sur le territoire, c’est le pari de Booster Academy et de MediaSchool.
Un format exceptionnel
Pour Evelyne Platnic Cohen, présidente de Booster Academy, c’est un « rêve » qui se réalise enfin. La Madame Vente en France prônant de meilleures formations commerciales auprès des étudiants s’allie avec MediaSchool, acteur majeur de l’enseignement supérieur privé. Business School formera à distance et partout en France les commerciaux de demain, capables de vendre aussi à distance, who will be the talents essential to the recovery and corresponding to the needs of businesses. In partnership on educational content, Booster Academy, reference of commercial skills training, launches with MediaSchool an exceptional format with Business School : 100% online, alternating, accessible with a Bac + 2 or two years of professional experience, financed, diploma (Professional certification registered at level 6 of the RNCP), in all territories.
The advantages of this training
The Business School combines the best of distance learning developed by the benchmark in France (Booster Academy) with a major player in private higher education (MediaSchool) which offers the alternation rhythm favored by companies (4 jours / semaine) et qui vient de lancer son cabinet de recrutement pour ses étudiants et alumni (MediaSchool Carrières). Ses atouts : apprendre à vendre en maîtrisant parfaitement tous les outils technologiques. A négocier de façon efficace, responsable et éthique avec tous types de prospects et clients. A commercer aussi bien en distanciel qu’en présentiel, à agir avec agilité et autonomie pour gérer les transitions, à être les meilleurs ambassadeurs de son entreprise en gérant totalement les codes et les réseaux sociaux. A mieux se connaître et à évoluer dans les organisations avec clairvoyance à travers la connaissance de soi même et de ses Soft Skills
Communication, digital, media
French leader in private higher education and continuing training in communication professions, digital and media, MediaSchool brings together more than 40 schools. The group, which aims to build a professional hub serving student employability, also has media activities (CB News, Strategies, Pub – up to 66% -, Loopsider -8 %-, the Luxury Journal) and event activities with, among other things, the Paris luxury fair. A horizon 2024, the group aims to train 10,000 students per year. “We are creating much more than a business school with LA Business School, qui associe le meilleur de l’ingénierie pédagogique et des outils technologiques pour former les commerciaux aussi pertinents en distanciel qu’en présentiel » juge Franck Papazian, président de MediaSchool
Performance commerciale, management, excellence client
Booster Academy intervient depuis plus de 15 ans auprès d’entreprises de tous secteurs d’activité (offre en entreprises et offre de conseil), mais aussi auprès d’individuels et de PME/PMI (offre en centres d’entrainement). Performance commerciale, management et excellence client : concept unique de centres d’entraînement intensif à la vente en France, Booster Academy accompagne de nombreuses organisations désireuses de doper les résultats de leurs équipes commerciales : plus de 20.000 commerciaux et managers commerciaux sont ainsi formés, every year. L’entreprise fondée par Évelyne Platnic-Cohen est aujourd’hui présente dans 20 villes françaises et est en train d’ouvrir son premier bureau à l’international au Maroc. « Nous souhaitons un cursus sur-mesure pour chacun des élèves, leur mettre à disposition tous les outils et les méthodes que nous implémentons dans les plus grands groupes et les start-up » explique Évelyne Platnic-Cohen.